Isus je pitanje koje je u naslovu dvaput postavio ljudima koji su, predvođeni Judom, došli uhvatiti ga na drugu stranu potoka Cedrona.
Pri početku Ivanova evanđelja postoji slično pitanje pa i ovo možemo promatrati kao još jedan motiv koji se kod Ivana pojavljuje i na početku i na kraju.
Isus ovako formuliranim pitanjem kao da želi Judu i one koji su s njim došli sa svjetiljkama, zubljama i oružjem trgnuti i suočiti s onim što se događa. Jeste li svjesni koga tražite? Jeste li svjesni na koga dižete ruku?
Čak i odgovorom na njihov odgovor Isus naglašava da se ne događa ono što oni misle da čine i da on nije tek zločinac kojega su došli uhvatiti da ne remeti mir u Jeruzalemu. Oni mu odgovaraju da traže Isusa Nazarećanina. Oni u Isusu ne vide Krista. Vide tek čovjeka iz Nazareta kojega treba uhapsiti. Isus im odgovara: Ja sam. Odgovara im onim istim riječima kojima je Bog odgovorio Mojsiju kada ga je na Sinaju pitao kako se zove. Isus im jasno daje do znanja da on nije tek nekakav učitelj iz Nazareta, nego da je Bog, istobitan Ocu.
Između dva identična dijaloga Ivan zapisuje i zanimljivu konstataciju – A stajaše s njima i Juda (Iv 18,5). Judi je Isusov odgovor trebao biti podsjetnik na sve ono što je doživio idući s Isusom. Na sve trenutke kad je Isus očitovao svoje božanstvo. Ali Juda očito nije na to asocirao. Jer nije u tom trenutku odustao i zaustavio svetogrđe.
Valja se čuvati da se ne naviknemo na sveto toliko da izgubimo osjećaj svetoga. Da nam izvanredno ne postane obično. Da nam Riječ prestane biti rječita.
U nastavku Šimun Petar isuče mač koji je imao uza se pa udari slugu velikog svećenika i odsječe mu desno uho. Da je Petar bio precizniji ili da se nije izmakao sluga, vjerojatno bi ostao i bez glave.
I nama, poput Petra, dođe da na nepravedne napade planemo gnjevom, zamahujemo mačevima i siječemo sve što zahvatimo. Želimo pobijediti. Nadjačati i poraziti one koji napadaju nas ili Boga Isusa Krista. Ali to nije put kojim nas Isus vodi. Nepravda se ne rješava većom nepravdom, niti zlo suzbija činjenjem strašnijih zala. Put ljubavi i milosrđa je onaj kojim nam je ići da po muci i križu k slavi uskrsnuća privedeni budemo.
Nikola Kuzmičić, dipl. theol.